30 NIESAMOWITYCH FAKTÓW O DANII - PAŃSTWIE, W KTÓRYM MIESZKAM | + REKRUTACJA DO BLOGOWEGO SNAPCHAT'A

by - niedziela, lipca 30, 2017



Są wakacje i jest to doskonały czas, żeby przedstawić Wam kilka faktów o Danii. Może kogoś to zaciekawi i postanowi zwiedzić Danię? Kto wie... :)
Od razu Wam tylko powiem, że niektóre fakty są dla nas - (niektórych) Polaków - nie do przyjęcia. Polecam ten kraj przede wszystkim osobą, które lubią poznawać nowe rzeczy! :) A więc:

  1. Alkohol w Danii jest dozwolony od 16 r. ż.
  2. W Danii dzień jest o wiele dłuższy niż w Polsce.
  3. Mimo tego, że Dania jest krajem Skandynawskim, a Skandynawia kojarzy się przecież z zimnem, śniegiem i górami to tu nie ma gór a śnieg jak się trzyma przez 2 dni to jest cud! O, i w zimę jest tu o wiele cieplej niż w Polsce. Danię podpięłabym bardziej pod państwo deszczowe niż Skandynawskie
  4. W Danii mieszka aktualnie 5 707 251 ludzi
  5. Państwo to, jest 7,3 razy mniejsze od Polski.
  6. Dania jest Królestwem. Pełna nazwa tego kraju to Królestwo Danii.
  7. W tym kraju, mieszka ok. 25 tys. Polaków.
  8. Dania jest dość pochmurnym i deszczowym krajem
  9. Nie trudno zauważyć, że głównym transportem ludności Duńskiej jest ROWER. Jeżdżą na nich wszyscy, bez względu na wiek czy wykształcenie. Nauczyciele, biznesmeni, budowlańcy czy też ministrowie :)
  10. Może i dla nas - Polaków - jest to dziwne, ale... CMENTARZ jest miejscem życia, nie śmierci. Jest to normalny widok dla ludzi, gdy przechodzą obok cmentarza, a na nim są rodziny na piknikach albo ludzie w strojach kąpielowych, którzy leżą między nagrobkami i się opalają. 
  11. Przechadzając się po mieście, można zauważyć że Duńczycy nie są zwolennikami firan i zasłon. Zasłanianie okien jest tutaj odbierane jako oddzielanie się od społeczeństwa, a tego oni nie lubią.
  12. Duńczycy nie lubią się odgradzać, dlatego z chęcią spędzają czas wśród ludzi
  13. Duńczycy mówią o wszystkim otwarcie i nie przejmują się konsekwencjami. Za to zawsze mówią prawdę.
  14. Mieszkańcy Danii nie mogą uważać się za lepszych od innych. Wszyscy są tacy sami - wszyscy są równi. Nikt się nie chwali umiejętnościami, osiągnięciami, pieniędzmi czy innymi rzeczami. 
  15. Słowo "hygge" które oznacza miłą, przytulną i ciepłą atmosferę, tak naprawdę jest trudne do przetłumaczenia na język polski.
  16. Hans Christian Andersen był Duńczykiem.
  17. Piwo Carlsberg jest duńskie i szczerze mówiąc, to tylko w Danii skosztujesz jego prawdziwy smak
  18. W Danii mówi się po duńsku, lecz ok. 80% mieszkańców tego kraju, mówi biegle po angielsku.
  19. Dania stoi na 2. miejscu w rankingu pod względem najszczęśliwszego państwa na świecie.
  20. Tutaj ubezpiecza się WSZYSTKO. Tak, WSZYSTKO. Psa, kota, zwierzęta, kibel, maszynę do szycia i wszystkie inne domowe (lub nie domowe) rzeczy. Jeżeli coś Ci się zepsuje, a masz to ubezpieczone - dostaniesz nowy sprzęt i pieniądze. 
  21. Duńczycy mają na WSZYSTKO  C Z A S. Robią WSZYSTKO POOOOOWOOOOLIIII. Nikt się tutaj nie śpieszy. Dodatkowo, co godzinę robią sobie długie przerwy na kawę, wodę, siusiu czy papieroska
  22. Język duński ma w sobie coś ok. 30 dialektów.
  23. Dania jest państwem lego. To tutaj tworzy się lego :)
  24. Dania ma 406 wysp.
  25. Flaga duńska jest dla Duńczyków święta. Choinkę na święta ozdabia się flagą, stół urodzinowy, drzwi, ogródek i resztę domu dekoruje się flagą na urodziny. Masz rocznicę ślubu? Wystaw flagę przed dom i ozdób nią cały dom. Obchodzisz inne święto? Też ozdób wszytko duńską flagą.
  26. Dania zajmuje 43 miejsce w rankingu najpotężniejszych armii na świecie.
  27. W Danii BARDZO DUŻE podatki
  28. Leczenie jest w 100% darmowe. Nie spotkałam się nigdy z takim czymś jak wizyty prywatne, lub żebym musiała zapłacić za jakiekolwiek badania.
  29. W Danii nie do przyjęcia jest, aby dać komuś napiwek
  30. Duńczycy bardzo przestrzegają przepisów. Spróbuj się wepchać komuś w kolejkę lub przebiec na czerwonym świetle to zobaczysz jakie są za to konsekwencje... 

Zdjęcie zaczerpnięte z Internetu: http://places-to-visit-in-copenhagen.com/nyhavn-copenhagen/

Co kraj, to jednak inna kultura :)
Podoba Ci się ten kraj, po tym co przeczytałeś/aś? Masz zamiar go zwiedzić? A może byłeś/aś już tu kiedyś i znasz również inne fakty na temat Danii? :)
Dajcie znać!






REKRUTACJA DO BLOGOWEGO SNAPCHAT'A!



Szukamy kilku osób do powadzenia blogowego Snapa!
Masz bloga, trochę wolnego czasu, jesteś miła/y i zaangażowana/y? Zapraszamy do nas! :)

Wyślij mi swoje zgłoszenie w komentarzu, w wiadomości na moim fanpage (kilk) lub na e-mail roksana.swirczewska@wp.pl, w którym:
1. Dasz linka do swojego bloga;
2. Podasz swój wiek (musisz mieć min. 15 lat);
3. Opiszesz siebie i swoje zainteresowania .

Dodatkową zaletą jest prowadzenie podobnego blogowego Snapchat'a. Więc jeśli kiedyś takiego prowadziłaś/eś - daj mi znać! :)

Masz jakieś pytania odnośnie współpracy? Napisz do mnie! Nie gryzę :p

Rekrutacja trwa do 05.08.2017r.




Pozdrawiam, Roksana.


You May Also Like

21 komentarze

  1. Zachęcający jest dla mnie fakt, iż w Dani jest deszczowo i pochmurno, jednak do mentalności tego kraju nie pasowałabym ze względu na brak chęci udzielania się w życiu społecznym. Cenie sobie prywatność.
    To, że wizyty są darmowe jest ogromnym plusem i tak powinno być w każdym kraju, brak jakichkolwiek podziałów, zwłaszcza względem zdrowia.
    Te podatki jednak odstraszają.
    Mnie jednak jest dobrze w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie osobiście ten fakt odpycha :( Lubię ciepło i słońce. Również nie mam chęci udzielania się tutaj społecznie,np. w szkole, przez co załapałam kilka minusów u nauczycieli..
      Co do zasłon, to sama mam je w całym mieszkaniu i jest mi z tym dobrze.
      Raz, jak się zapytałam u lekarza ile kosztują badania które miałam wykonać, to się aż odsunął ode mnie ze zdziwienia że o takie coś pytam.
      Może i są duże, ale i tak wystarczająco tutaj się zarabia po odciągnięciu podatków. Część podatku jest zwracana każdemu w okresie letnim i te pieniądze nazywają się wtedy po polsku "letnie pieniądze", za co większość ludzi jedzie za nie na wakacje, bo są temu w sumie one przydzielone.
      Jak to się mówi.. wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej :)

      Usuń
  2. Co mnie zachęca w Danii? To, że jest tam pochmurno i deszczowo - lubię deszcz i lubię, gdy jest pochmurno. Czułabym się tam jak ryba w wodzie. Podoba mi się też fakt, że nikt się nie śpieszy i ma na wszystko czas. W Polsce jest całkowicie na odwrót i dobrze wiemy jak to często i gęsto odpycha. Jednak pozostałe fakty o Danii mnie zniechęcają. Wydają się być dziwnym miejscem do zamieszkania. Podsumowując: odwiedzić odwiedzę pewnie w przyszłości, ale czy chciałabym tam być na dłużej? Zdecydowanie jestem na NIE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, bardzo mnie to odpycha w Polsce.. :/
      Jest do dziwne miejsce, ale da się przeżyć :p
      Więc zapraszam! Może Ci się jednak spodoba i zmienisz zdanie :)

      Usuń
  3. A tak z ciekawości co się stanie jak przebiegne na czerwonym? XD
    Kiedyś słyszałam, że w Danii popularny jest taki żarcik:"dlaczego nie warto potrącić Polaka na rowerze?- bo to może być Twój rower"
    Czy serio tak się tam mówi, czy to raczej żarciki rodowitych Polaków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama osobiście jeszcze nigdy w Danii nie przebiegałam przez pasy i nie złamałam tu (chyba) żadnego prawa ale kiedyś ze szkoła poszliśmy do parku, znajomy był może tylko tydzień w szkole (był nowy) i na oczach nauczyciela i innych przebiegł przez pasy na czerwonym, bo nic nie jechało i stwierdził ze nie będzie stał jak osioł. Czekał na nas na drugiej stronie ulicy. Gdy doszliśmy do niego, pamietam jak nauczyciel złapał go za rękę, zaciągnął pod płot i bardzo na niego krzyczał i go pouczał, wiem również ze miał u niego ogromnego minusa i chyba po tym ze sobą już nie rozmawiali. Jeżeli dobrze pamietam to miał również rozmowę z wychowawca albo dyrektorka.
      Niestety, ale serio tak się tu mówi 😕 Polacy na okrągło kradną tu rowery i wywożą do Polski lub przerabiają je i zatrzymuja dla siebie 😒

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. A miałam nadzieję, że to tylko ploty...szkoda, zła sława o nas /;
      Dziękuję ślicznie za odpowiedź <3

      Usuń
    4. Niestety nie 😟
      Ja dziękuje za komentarz i za zainteresowanie ☺️

      Usuń
  4. Ten kraj przeraża te jego zasady, ale z biegiem dni pewnie da się przyzwyczaić. Jeśli robisz ciężko to i sowitą nagrodę dostajesz i w dodatku porządna opieka zdrowotna, nie to co u nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie wchodzisz na przekór Duńczykom, to jest dobrze 😆 Do wszystkiego da się przyzwyczaić 😊 Co do tego czy lepiej leczą tutaj niż w Polsce, to jest podzielna opinia...

      Usuń
  5. Uwielbiam państwa skandynawskie i moim marzeniem jest zwiedzić każde z nich (Finlandia już jest za mną), ale o Danii wiedziałem najmniej, bo do niej ciągnęło mnie najmniej. Teraz to się zmieniło już chce się tam wybrać! Mam nadzieję, że będzie więcej podobnych postów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! Zapraszam serdecznie! 😆
      Mam zamiar to zmienić 😊

      Usuń
  6. Super pomysł na post, świetnie ciekawostki. Nigdy nie interesowałam się zbytnio kulturą krajów Skandynawskich (bardziej ciekawią mnie kraje południowej Europy), ale Twój post naprawdę mi się podobał :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
    MÓJ BLOG FANPAGE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki 😃 Każdy ma swój gust 😄 Mnie akurat bardzo kręcą Włochy 😁

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Z jednej strony jest dobry, ale najgorzej jak ty chcesz zrobić cos szybko, a oni ci w tym nie pomagają 😕

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy post,nie wiedziałam połowy z tych rzeczy,najbardziej zaskoczyło mnie to że w Danii leczenie jest darmowe :)
    chemiczna-pilotka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ☺️
      To nie wszystkie fakty, wiec pewnie nie jeden fakt by cię jeszcze zaskoczył 😌

      Usuń
  9. Woow ! Coś czuję że odwiedzę Danie ! I nawet chyba tam zamieszkam :D Zachwyciła mnie ! No może oprócz tych cmentarzy, firan i flag :D Ale warto próbować nowych rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo ze podoba Ci się ten kraj! ☺️

      Usuń